Közúti közlekedés állapota

Legutóbbi bejegyzésem videóját nem akartam “szét trollkodni” a 160-as méretarányú Ferihegyen való közúti közlekedés jelenlegi állapotának részletesebb bemutatásával – egyeseknek az a másfél percnyi beszúrás is kiszúrásként hatott…
Fentiek miatt – mármint hogy nem mutattam meg mindent – jött létre ez az újabb bejegyzés.

Ferihegy 1 Terminál előtt

Ferihegy 1 Terminál előtt

A tervezetten valamilyen közúti járművel járható területeket már aszfalt borítja, ami alatt az acél vezetőszál is le van fektetve.
A teherautó be tud fordulni az A-portához, majd egy hurok megtétele után távozik a teherportán. A belső parkolóban két további teherautó fog tudni várakozni.

A busz végig tud haladni a terminál előtt, majd továbbhalad Szemeretelep irányába. A megállóba már be tud fordulni, a stopmágnesek beépítése után rövid várakozást követően fog tovább indulni.

Az egyelőre 4,8 méter hosszú modulrendszer mindkét végén, a fordító modulokon üzemelnek a rejtett közúti szakaszok. Az egyik, Vecsés felőli oldalon csak egy hurok van, itt sávváltó fogja szabályozni, hogy az előbukkanó két sáv közül a belsőben vagy a külsőben folytatja útját a jármű.
A Szemeretelep utáni fordító modulban két hurok került lefektetésre. Az egyik a gyorsforgalmi szakaszt, a másik a mellette vezető, amúgy kétsávos szakaszt fordítja. Ez a lenti videón is észrevehető. A belső kör nem fog tartalmazni sávváltót, a külső körben lesz lehetőség a külső és belső sáv választására.

Szemeretelepen, a vasútpálya másik oldalán, a fő útvonaltól függetlenül került kialakításra egy négymegállós buszvonal.

Az eredeti tervek szerint ide a vasúti átjárón keresztül közlekedtek volna a járművek, egyszer talán még ez is össze fog jönni. A közeljövőben nem. Előbb többek között a teljes tereprendezés, a sávok felfestése, a sávváltók és stopmágnesek beüzemelése, a közlekedési lámpák, a közvilágítás,  néhány száz utas, járókelő és néhány tucat gépjármű elhelyezése, a hiányzó, 1,2 méteres, Ferihegy vasúti megállót is tartalmazó modul megépítése, valamint a vasúti pályaszakasz kitérőinek bekötése fog következni. Nem feltétlenül ilyen sorrendben…

A szemeretelepi felüljáró sem kapta még meg a végleges formáját, de funkcionálisan már működik. Alatta azonban még a fent leírtak miatt jó ideig nem lesz automatikus közlekedés.

Felüljáró

Felüljáró

Szóval van még teendő bőven, lehet fogadásokat kötni, mi mikorra fog elkészülni. 🙂

A közúti közlekedés jelenlegi készültségi állapotát bemutató videó most következik:

 

1 thought on “Közúti közlekedés állapota

  1. Visszajelzés: Helyzetjelentés 2017. első feléről – második rész | modelcarsystem

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s