Helyzetjelentés 2017. első feléről

Összesen 18 téma gyűlt össze, amikről írni szeretnék, ezért valószínűleg ez egy két részes bejegyzés lesz. Ha nem három…

Nézzük az elsőt:

Modul visszabontás

Szerettem volna megbízhatóbb működést elérni Szemeretelep buszközlekedésénél. A buszfordulóban ugyanis csak a 260-as Ikarus fordult el 10-ből 10-szer jól, a 412-es néha letért az ívről, túl szűknek bizonyult neki. Ezért az első modulon felszedtem az utat és arrébb helyeztem a vezető szálat. Remélem, így már a 412-essel sem lesz probléma.

Buszforduló visszabontása

Buszforduló visszabontása

Hangfogó kerítések

Szemeretelepen szerencsére jó hosszú a hangfogó fal. Ráadásul két méretben is megtalálható. Egy alacsonyabb a peronnál, illetve egy magasabb végig a focipályáig.

Ilyen alkatrészeket nem lehet csak úgy a boltban vásárolni. Így otthon kell előállítani őket valamilyen módon. Jöhetnek a sztirol lapok!

1 mm-es sztirol méretre vágása után következhetett a pengével történő bekarcolás, majd az oszlopokhoz ragasztás. Először hármas csoportokat ragasztottam, amik így néztek ki összeállítás után:

Hangfogó összeragasztva

Hangfogó összeragasztva

Oszlopnak ezt használtam.

A kisebb csoportokat egymáshoz illesztettem, így kaptam meg a hosszú kerítéseket.

A kígyózó vonalvezetés a 2-es modulon nem (feltétlenül) a rossz szemmértékemnek köszönhető. A valóságban is így néz ki, ahol a felső vezeték oszlopait megkerüli a kerítés.

Hangfogó a valóságban

Hangfogó a valóságban

Felső vezeték tartó oszlopok

Ha már az oszlopoknál tartunk, következzen ez a téma.

Mind állomási, mind nyílt vonali oszlopokat árul a Viessmann. Arany árban… Ezért úgy gondoltam, kihozom kicsit olcsóbban. Ismét kedvenc előállítási módomhoz, a 3D-nyomtatáshoz fordultam:

Hűha! Most jól lebuktam! Néhány fotón látszik néhány későbbi téma is. 🙂

Ami az oszloptávolságokat illeti, nagyjából a 30 cm +/- 3 cm mutat jól a modulon. Ez a valóságban 43-53 m oszloptávolságot jelent, ami megegyezik az általam a valóságban is mért távolságokkal.

Repülőtér kerítésének tesztje

Itt még töprengés esete forog fenn. Sajnos a valósághoz képest nagyon vékony sztirol lapot kellene használnom, a kerítés oszlopaihoz pedig 0,5 mm átmérőjű acél huzalt.

A 0,5 mm vastag sztirolt és az acél huzalt egyelőre nem tudtam olyan stabilan összeragasztani, hogy azután az alapként szolgáló, szintén sztirol, 1 mm vastag csíkba fúrt 0,5 mm átmétőjű (!) furatok feszítő hatásának ellenálljon. Megoldása folyamatban…

Épületek

Ebből sok lesz… Mármint a modulokon. Nagyon sok… Lesznek boltban vásárolhatók is, de úgy gondoltam, néhányat elkészítek saját kezűleg. Ilyenek természetesen a Ferihegyen található épületek, maga a Terminál, a ROK épülete, a WizzAir szimulátor és a központ, de Szemeretelep egy-egy családi házát is igyekszem majd megmutatni a 2012-es állapotában.

Nézzük először az első modul épületeit. Itt, a felüljáró két oldalán lévő épületek (beleértve a vasúthoz tartozókat is) egyedi készítésűek lesznek, a modul másik oldalán pedig Kibri-épületek.

Az alagsor elkészítése nagyobb munka volt. Nem a sztirol vágására gondolok (az sem túl könnyű), hanem a befaragására.

Az összeragasztott épületeket belülről először feketére festettem, mert a következő 5 éves tervben szerepel a belső világítás kialakítása is. A külső alapozás is egyebek mellett ezt a célt szolgálja. Több réteg festék nélkül ugyanis a vékony sztirol lapok átlátszanának. A fekete után természetesen mehet egy sokkal barátságosabb belső festés is. Tapétázást nem vállalok! 🙂

Az épületek festése után jöhetnek az egyedileg, 3D-nyomtatással gyártott nyílászárók, végül a tetőszerkezetek kialakítása. Cseréptető néha kapható az üzletekben (Auchagen), a gerincekre hengeres profilú sztirol csíkokat ragasztottam.

A második modulon többnyire boltban néha kapható épületek (Faller, Kibri) lesznek, néhány épület azonban itt is egyedileg lesz, a valóságnak megfelelően kialakítva:

Felező vonal – végre megvan a jó megoldás!

Néhány előző képen már láthattátok, hogy megjelentek az útburkolati jelek. Hosszas keresgélés után megvan a megoldás. Jó kis koktélt gyártottak erre a célra, csak meg kellett találni. 🙂

A toll különlegessége, ha kifogy, az üzletben újratölthető!

A következő bejegyzésemben az útfestést kicsit részletesebben és több képpel fogom bemutatni.

1 thought on “Helyzetjelentés 2017. első feléről

  1. Visszajelzés: Helyzetjelentés 2017. első feléről – második rész | modelcarsystem

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s